יום שבת, 23 במרץ 2013

הבריאות הטמונה בצריכה יומית של שמן הארגן


אנו קוראים ושומעים רבות על הסגולות הבריאותיות הטמונות בצריכה יומית של שמן ארגן. הפעם רציתי להביא בפניכם מאמר שפורסם בנושא.
באתר הספרייה הרפואית הארצית של ארה"ב מתפרסמים, בין היתר,  מאמרים ומחקרים רבים הקשורים בעץ הארגן ובשמן הארגן . לאחרונה התפרסם מאמר בשם:
Argan oil improves surrogate markers of CVD in humans.
תקציר שתורגם:
"למרות המידע המוגבל, קיימות ראיות מצטברות - כי שמן ארגן אולי ניחן בתכונות בריאות פוטנציאליות, בעיקר בתחומים של מחלות לב ומערכת הדם ((CVD וסרטן הערמונית. אנחנו ביקשנו לקבוע, באופן מקיף, את ההשפעות של תוספי שמן ארגן על פרופיל שומני הפלזמה ומצב חמצון של קבוצה של נבדקים אלג'יריים בריאים, בהשוואה לביקורות תואמות.
סך של 20 איש בריאים צרכו 15 גרם שמן ארגן ליום - עם לחם קלוי - לארוחת בוקר, במהלך 4 שבועות (קבוצת הנבדקים), ואילו 20 איש אחרים (קבוצת הביקורת) אכלו את האוכל היומי הרגיל שלהם, אבל לא הוסיפו  שמן ארגן.
המחקר נמשך 30 ימים ובסופו, גילינו כי קבוצת הנבדקים, אלו שצרכו שמן ארגן מידי יום כתוספת לדיאטה הרגילה שלהם, הפגינו ריכוזי ויטמין E גבוהים בפלסמת הדם, ערכים נמוכים של כולסטרול כללי, ושל LDL-כולסטרול "הרע", ערכי טריגליצרידים(TAG)    נמוכים ושיפור משמעותי של פרופיל נוגדי חמצון בתאים ובפלסמת הדם, בהשוואה לקבוצת ביקורת.
לסיכום הראינו כי צריכת שמן ארגן באופן יומי, משפרת את היכולת של הגוף להתמודד עם הגורמים למחלת לב וכלי דם."
את המאמר ניתן לקרוא באינטרנט בכתובת:
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/22082585


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה